Alternative content

Get Adobe Flash player

Wiadomości PAP

Drukuj

eWniosekPlus OD 15 MARCA


   Od piątku, 15 marca br., ARiMR rozpoczęła przyjmowanie wniosków w aplikacji eWniosekPlus przez Internet. Rolnicy, którzy nie mają dostępu do Internetu, mogą skorzystać ze stanowisk komputerowych w biurach powiatowych ARiMR oraz pomocy pracowników Agencji.

   Rolnicy, którzy w tym roku będą korzystać z e-wniosku po raz pierwszy, by uzyskać do niego dostęp, powinni najpierw utworzyć konto. W tym celu trzeba wejść na stronę www.arimr.gov.pl w zakładkę eWniosekPlus. Tu podać trzy dane weryfikacyjne:
• numer identyfikacyjny producenta – „numer gospodarstwa”,
• kwotę ostatniego przelewu otrzymanego z ARiMR, zrealizowanego w roku 2018 (w przypadku gdy rolnik w danym dniu otrzymał więcej niż jeden przelew należy wprowadzić kwotę z największego przelewu, w przypadku braku otrzymania przelewu od ARiMR w roku 2018 należy wprowadzić wartość 0),
• 8 ostatnich cyfr numeru rachunku bankowego wskazanego we wniosku o wpis do ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności.
Zalecane jest również wskazanie adresu e-mail – pole nieobowiązkowe. Na ten adres Agencja będzie przesyłała ewentualne powiadomienia. Po poprawnej weryfikacji system automatycznie założy konto oraz pozwoli na wprowadzenie indywidualnego hasła w celu zapewnienia możliwości ponownego logowania do systemu.

   Złożenie wniosku w formie papierowej jest możliwe jedynie dla tych rolników, którzy nie są w stanie złożyć wniosku w wersji elektronicznej i jednocześnie nie mogą skorzystać z pomocy technicznej zapewnionej przez biuro powiatowe ARiMR. Wniosek w wersji papierowej może zostać złożony w następujący sposób:
• osobiście do biura powiatowego ARiMR lub
• za pośrednictwem osoby trzeciej lub
• przesłany pocztą lub
• przesłany/dostarczony za pomocą kuriera lub firmy kurierskiej

   Za datę złożenia wniosku papierowego do biura powiatowego ARiMR przyjmuje się datę:
• datę złożenia w biurze powiatowym ARiMR wniosku przez rolnika lub osobę trzecią,
• datę wpłynięcia wniosku do biura w przypadku wysyłki wniosku za pośrednictwem kuriera lub firmy kurierskiej,
• datę stempla pocztowego w przypadku, gdy rolnik wysyła wniosek pocztą.

    Wniosek o przyznanie płatności na rok 2019 wraz z wymaganymi załącznikami składa się od 15 marca do 15 maja 2019 r. Wniosek wraz z załącznikami może być także złożony do 10 czerwca 2019 r., jednak osoby, które złożą wniosek w okresie od 16 maja do 10 czerwca otrzymają płatności pomniejszone o 1% za każdy dzień roboczy opóźnienia. Wnioski osób, które złożą wniosek po 10 czerwca 2019 roku nie będą rozpatrywane i tym samym osoby te nie otrzymają płatności.

   Więcej informacji o aplikacji, a także odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania znajdują się na stronie: www.arimr.gov.pl w zakładce eWniosekPlus.
 

Biuro Powiatowe ARiMR w Siemyślu