Realizacja programu „Pomorze Zachodnie – Wsparcie Psychologiczno-Pedagogiczne”
Program wsparcia psychologiczno-pedagogicznego dla uczniów i nauczycieli w pandemii „Pomorze Zachodnie – Wsparcie Psychologiczno-Pedagogiczne”, realizowany w ramach Działania 7.7 RPO WZ 2014-2020, dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Długotrwała pandemia wymusiła zmianę formy kształcenia dzieci i młodzieży w szkołach i placówkach oświatowych. Widoczne są tego negatywne skutki. Pogarszanie się kondycji psychicznej uczniów i przeciążenie nauczycieli prowadzeniem lekcji zdalnych. Uczniowie są zmęczeni, apatyczni, odizolowani od bezpośrednich kontaktów rówieśniczych. Skutkowało to trudnościami w nauce, a także wzrostem zachowań ryzykownych, czy nadużywaniem korzystania z mediów elektronicznych. Razem ze specjalistami praktykami z zakresu psychologii przygotowano program wsparcia dzieci, młodzieży, nauczycieli i rodziców wspierający uczniów w czasie i po pandemii.
7 marca 2022 r. została zawarta umowa pomiędzy Województwem Zachodniopomorskim a Gminą Siemyśl na realizację projektu, w ramach którego Szkoła Podstawowa im. Armii Krajowej w Charzynie i Szkoła Podstawowa im. Noblistów Polskich w Siemyślu realizują zajęcia dodatkowe dla uczniów.
Od 11 marca 2022 r. rozpoczęły się zaplanowane zajęcia.
Na ich realizację Gmina Siemyśl otrzymała 17 638,42 zł.
Wkład własny Gminy Siemyśl to 1 026,58 zł
Szkoła Podstawowa im. Armii Krajowej w Charzynie realizuje dla swoich uczniów:
- zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki, z edukacji polonistycznej i matematycznej w edukacji wczesnoszkolnej;
- zajęcia rozwijające uzdolnienia z j. angielskiego, j. niemieckiego, biologiczno-geograficzne, muzyczne;
- zajęcia korekcyjno-kompensacyjne;
- zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne;
- warsztaty z profilaktyki cyberprzemocy.
Szkoła Podstawowa im. Noblistów Polskich w Siemyślu realizuje dla swoich uczniów:
- zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze w edukacji wczesnoszkolnej;
- zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z j. angielskiego, j. polskiego, matematyki, fizyki;
- zajęcia rozwijające uzdolnienia z j. angielskiego, j. niemieckiego, koło teatralne, szachowe, informatyczne, fizyczne, przyrodnicze, koło dziennikarskie;
- zajęcia logopedyczne;
- zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne.
Projekt zakłada udział 250 uczniów i realizację 300 godzin ww. zajęć.