• Ochrona danych osobowych
  • Kontakt
  • Poprzednia strona
Gmina Siemyśl - oficjalna witryna internetowa
  • Strona główna
  • Aktualności
    • Wszystkie
    • Aktualności
    • Nieruchomości
    • Wiadomości PAP
    Informacja

    Spotkanie Informacyjno-promocyjne dla firm „Instytut Dostępności – szkolenia i doradztwo dla firm”

    Informacja

    Sesja Rady Gminy Siemyśl (23.06.2025)

    Nabór do Rady Dialogu z Młodym Pokoleniem

    Nabór do Rady Dialogu z Młodym Pokoleniem

    “Sygnalista – ważna rola” – ogólnopolski konkurs edukacyjny

    “Sygnalista – ważna rola” – ogólnopolski konkurs edukacyjny

    Informacja

    Urząd Stanu Cywilnego w Siemyślu – godziny pracy

    Informacja

    UG Siemyśl i OPS Siemyśl 20 czerwca 2025 r. będzie nieczynny

    Budowa PSZOK na terenie Gminy Siemyśl

    W sobotę 14 czerwca 2025 PSZOK w Siemyślu będzie czynny do godzinny 11.00

    Przedłużenie obowiązywania stopni alarmowych BRAVO oraz CHARLIE-CRP – do 28 lutego 2025 r.

    Przedłużenie obowiązywania stopni alarmowych BRAVO oraz BRAVO-CRP do 31 sierpnia 2025 r.

    Informacja

    Forum Gospodarcze Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Goleniowie

  • Gmina
    • Informacje ogólne
    • Zabytki
    • Gminne jednostki organizacyjne
    • Sołectwa
    • Organizacje do których należymy
    • Podatki i opłaty lokalne
    • Nieruchomości
  • Rada gminy
    • Kontakt
    • Skład
    • Sesje Rady Gminy
    • System Rada dla Mieszkańców
    • Uchwały
    • Interpelacje i zapytania radnych
  • Wójt gminy
    • Kontakt
    • Zarządzenia Wójta
  • Urząd gminy
    • Kontakt
    • Zastępca Wójta
    • Sekretarz Gminy
    • Skarbnik Gminy
    • Pracownicy Urzędu Gminy Siemyśl
    • Kodeks etyki pracowników Urzędu Gminy Siemyśl
    • Zamówienia publiczne
    • Ochrona danych osobowych
    • Informacje dotyczące Urzędu – PJM
  • Akty normatywne
    • Dziennik Ustaw
    • Monitor Polski
    • Wojewódzki Dziennik Urzędowy
    • Baza Aktów Własnych
    • Dostęp do aktów prawnych w UG Siemyśl
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
  • Strona główna
  • Aktualności
    • Wszystkie
    • Aktualności
    • Nieruchomości
    • Wiadomości PAP
    Informacja

    Spotkanie Informacyjno-promocyjne dla firm „Instytut Dostępności – szkolenia i doradztwo dla firm”

    Informacja

    Sesja Rady Gminy Siemyśl (23.06.2025)

    Nabór do Rady Dialogu z Młodym Pokoleniem

    Nabór do Rady Dialogu z Młodym Pokoleniem

    “Sygnalista – ważna rola” – ogólnopolski konkurs edukacyjny

    “Sygnalista – ważna rola” – ogólnopolski konkurs edukacyjny

    Informacja

    Urząd Stanu Cywilnego w Siemyślu – godziny pracy

    Informacja

    UG Siemyśl i OPS Siemyśl 20 czerwca 2025 r. będzie nieczynny

    Budowa PSZOK na terenie Gminy Siemyśl

    W sobotę 14 czerwca 2025 PSZOK w Siemyślu będzie czynny do godzinny 11.00

    Przedłużenie obowiązywania stopni alarmowych BRAVO oraz CHARLIE-CRP – do 28 lutego 2025 r.

    Przedłużenie obowiązywania stopni alarmowych BRAVO oraz BRAVO-CRP do 31 sierpnia 2025 r.

    Informacja

    Forum Gospodarcze Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Goleniowie

  • Gmina
    • Informacje ogólne
    • Zabytki
    • Gminne jednostki organizacyjne
    • Sołectwa
    • Organizacje do których należymy
    • Podatki i opłaty lokalne
    • Nieruchomości
  • Rada gminy
    • Kontakt
    • Skład
    • Sesje Rady Gminy
    • System Rada dla Mieszkańców
    • Uchwały
    • Interpelacje i zapytania radnych
  • Wójt gminy
    • Kontakt
    • Zarządzenia Wójta
  • Urząd gminy
    • Kontakt
    • Zastępca Wójta
    • Sekretarz Gminy
    • Skarbnik Gminy
    • Pracownicy Urzędu Gminy Siemyśl
    • Kodeks etyki pracowników Urzędu Gminy Siemyśl
    • Zamówienia publiczne
    • Ochrona danych osobowych
    • Informacje dotyczące Urzędu – PJM
  • Akty normatywne
    • Dziennik Ustaw
    • Monitor Polski
    • Wojewódzki Dziennik Urzędowy
    • Baza Aktów Własnych
    • Dostęp do aktów prawnych w UG Siemyśl
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
Gmina Siemyśl - oficjalna witryna internetowa
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
Strona główna Wszystkie posty Aktualności

Informacje BP ARiMR w Siemyślu

25 maja 2021
0
UDOSTĘPNIONYCH
152
OBEJRZANYCH
image_print

Uwaga! Określono ostateczny termin na uzupełnienie wniosków o przyznanie pomocy złożonych w ramach PROW 2014 – 2020 i pozostawionych bez rozpatrzenia w związku z Covid-19

W związku z wejściem w życie z dniem 15 maja 2021 r. ustawy z dnia 15 kwietnia 2021 r. o zmianie ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2021 r. poz. 904) zmianie uległy przepisy ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 (Dz. U. z 2021 r. poz. 182 i 904).

Nastąpiła zmiana przepisów, dotyczących biegu postępowań prowadzonych przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, wprowadzonych w związku z pandemią Covid-19.

Wprowadzone w kwietniu 2020 r. przepisy pozwalały m.in. na:  

  • pozostawienie wniosku bez rozpoznania po uprzednim wezwaniu wnioskodawcy do przedstawienia dowodów na spełnienie warunków otrzymania wsparcia,
  • przywrócenie terminu w toku postępowania w sprawie przyznania pomocy.

Oba zapisy dotyczyły wniosków, których niekompletność wynikała z ograniczeń związanych z trwającą pandemią.

W myśl znowelizowanych przepisów Wnioskodawcy zobowiązani są do dostarczenia dowodów na przyznanie pomocy w terminie 60 dni od dnia wejścia w życie przepisów ww. ustawy (Dz. U. z 2021 r. poz. 904) – nie później niż do dnia 14 lipca 2021 r.

W związku z tym Agencja prosi o niezwłoczne skompletowanie wymaganej dokumentacji, w tym zwłaszcza wszelkiego rodzaju opinii, zaświadczeń i decyzji wydawanych przez organy administracji publicznej, tak aby skutecznie uzupełnić wszystkie braki we wniosku we wskazanym w przepisach terminie.

Wskazany powyżej 60 – dniowy termin dostarczenia dowodów na przyznanie pomocy upływający w dniu 14 lipca 2021 r. będzie zachowany, jeżeli  dowody na przyznanie pomocy (dokumenty):

  1. zostaną nadane za pośrednictwem polskiej placówki pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2020 r. poz. 1041, 2320), w tym również za pośrednictwem usługi „Pocztex – Kuriera Poczty Polskiej” nadanej w tej placówce. Za terminowe złożenie ww. dokumentów, w przypadku ich złożenia przesyłką rejestrowaną uznaje się dzień, w którym nadano tę przesyłkę (tzw. data stempla pocztowego).
  2. wpłyną do ARiMR – w przypadku dokumentów, składanych osobiście lub przez pełnomocnika, lub za pośrednictwem operatora pocztowego innego, niż operator wyznaczony.
  3. zostaną przesłane do ARiMR w formie elektronicznej na elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP w rozumieniu art. 3 pkt 17 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2021 r. poz. 670), przy czym dokument,  złożony w formie elektronicznej  na elektroniczną skrzynkę podawczą musi:
    • być opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym lub zostać uwierzytelniony, w sposób, zapewniający możliwość potwierdzenia pochodzenia i integralności weryfikowanych danych w postaci elektronicznej;
    • zawierać adres elektroniczny do korespondencji wnoszącego dokument.

W przypadku przekazania dokumentów do ARiMR za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej (ePUAP) o terminowości decyduje data dostarczenia, widniejąca w Urzędowym Potwierdzeniu Odbioru [UPO].

Adresy skrytek ePUAP ARiMR (dla osób które posiadają Profil Zaufany) dostępne są na stronie internetowej ARiMR w następującej lokalizacji: https://www.arimr.gov.pl/aktualnosci/artykuly/komunikat-dotyczacy-pracy-arimr-nowe-informacje-kopiuj-1.html

W przypadku niedochowania ww. terminu, Agencja odmówi przyznania pomocy zgodnie z przepisami Art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 15 kwietnia 2021 r. o zmianie ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2021 r. poz. 904)

Biuro Powiatowe ARiMR w Siemyślu

 

 

Premie dla młodych rolników i restrukturyzacja małych gospodarstw – wnioski do 30 czerwca

Termin przyjmowania wniosków w ramach dwóch poddziałań finansowanych z budżetu PROW 2014-2020 został wydłużony o miesiąc. Do 30 czerwca o bezzwrotną premię mogą ubiegać się młodzi rolnicy, a także osoby zainteresowane restrukturyzowaniem małych gospodarstw.

Premie dla młodych rolników – kto może ubiegać się o pomoc?
O „Premie dla młodych rolników” mogą ubiegać się osoby, które m.in. w dniu złożenia wniosku mają nie więcej niż 40 lat, posiadają odpowiednie kwalifikacje zawodowe lub uzupełnią je w ciągu 36 miesięcy od dnia doręczenia decyzji o przyznaniu pomocy. Wnioskujący powinni być właścicielami gospodarstwa rolnego o powierzchni co najmniej 1 hektara. Muszą też prowadzić działalność rolniczą – nie wcześniej jednak niż 24 miesiące przed dniem złożenia wniosku o przyznanie pomocy. Młody rolnik powinien również posiadać lub utworzyć – najpóźniej w ciągu 9 miesięcy od otrzymania decyzji o przyznaniu pomocy – gospodarstwo o wielkości ekonomicznej mieszczącej się w przedziale od 13 tys. euro do 150 tys. euro. Powierzchnia takiego gospodarstwa powinna być równa co najmniej średniej powierzchni gospodarstwa w kraju (w 2020 roku było to 11,04 ha), a w województwach o średniej powierzchni gospodarstwa niższej od średniej krajowej powinna osiągnąć wielkość średniej wojewódzkiej. Innym warunkiem, który rolnik musi spełnić jest przedłożenie biznesplanu dotyczącego rozwoju gospodarstwa.

Restrukturyzacja małych gospodarstw – dla kogo wsparcie?
O wsparcie finansowe na „Restrukturyzację małych gospodarstw” może starać się rolnik posiadający gospodarstwo obejmujące co najmniej 1 hektar użytków rolnych lub nieruchomość służącą do prowadzenia produkcji w zakresie działów specjalnych produkcji rolnej. Bardzo ważne jest to, by wielkość ekonomiczna gospodarstwa nie przekraczała 13 tys. euro. Wniosek może złożyć osoba zarówno ubezpieczona w KRUS-ie, jak i w ZUS-ie. Nie ma również zakazu jednoczesnego prowadzenia działalności gospodarczej i pracy na etacie. Trzeba natomiast spełnić jeszcze inny warunek – przychody z działalności rolniczej muszą stanowić co najmniej 25 proc. wszystkich przychodów.

Wysokość premii
W ramach premii dla młodych rolników można otrzymać 150 tys. zł. Środki te będą wypłacane w dwóch ratach na wniosek rolnika (120 tys. zł po spełnieniu warunków do przyznania pomocy, 30 tys. zł po realizacji biznesplanu). Natomiast rolnik starający się o pomoc finansową na restrukturyzację gospodarstwa może uzyskać 60 tys. zł bezzwrotnej premii – również wypłacanej w dwóch ratach na wniosek rolnika (48 tys. zł po spełnieniu warunków określonych w decyzji o przyznaniu pomocy, 12 tys. zł po prawidłowej realizacji biznesplanu).

Na co przeznaczyć wsparcie?
Obie premie muszą zostać w całości przeznaczone na prowadzenie gospodarstwa lub przygotowanie do sprzedaży wytwarzanych w nim produktów rolnych. W przypadku młodych rolników min. 70 proc. pomocy należy zainwestować w środki trwałe, natomiast jeśli chodzi o właścicieli małych gospodarstw jest to min. 80 proc. Przyznane przez ARiMR wsparcie można wydać np. na przebudowę lub remont budynków czy kupno nowych maszyn. Premie można wykorzystać na zakup gruntów, stada podstawowego zwierząt czy zakładanie sadów i plantacji wieloletnich gatunków użytkowanych efektywnie dłużej niż 5 lat.

Gdzie składać wnioski?
Wnioski o przyznanie pomocy należy składać do oddziału regionalnego ARiMR właściwego ze względu na miejsce położenia gospodarstwa. Można to zrobić osobiście np. korzystając z wrzutni, przesyłką rejestrowaną nadaną w placówce Poczty Polskiej lub elektronicznie – za pośrednictwem skrzynki podawczej ePUAP.

Zainteresowanie pomocą
Dotychczas, w ramach PROW 2014-2020, ARiMR przyznała premie blisko 25 tys. młodych rolników, którzy otrzymali w sumie ok. 3 mld zł; z kolei z pomocy na restrukturyzację małych gospodarstw skorzystało 45 tys. osób – otrzymały one łącznie ponad 2,7 mld zł. 

Biuro Powiatowe ARiMR w Siemyślu

PowiązanePosty

Informacja
Aktualności

Spotkanie Informacyjno-promocyjne dla firm „Instytut Dostępności – szkolenia i doradztwo dla firm”

26 czerwca 2025
Informacja
Aktualności

Sesja Rady Gminy Siemyśl (23.06.2025)

18 czerwca 2025
Nabór do Rady Dialogu z Młodym Pokoleniem
Aktualności

Nabór do Rady Dialogu z Młodym Pokoleniem

16 czerwca 2025
“Sygnalista – ważna rola” – ogólnopolski konkurs edukacyjny
Aktualności

“Sygnalista – ważna rola” – ogólnopolski konkurs edukacyjny

16 czerwca 2025
Informacja
Aktualności

Urząd Stanu Cywilnego w Siemyślu – godziny pracy

11 czerwca 2025
Informacja
Aktualności

UG Siemyśl i OPS Siemyśl 20 czerwca 2025 r. będzie nieczynny

11 czerwca 2025

Informator

  • Informacje dotyczące Urzędu – PJM
  • Zapewnienie usługi tłumacza języka migowego (PJM)
  • Publiczny transport zbiorowy – rozkłady jazdy autobusów
  • Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa
  • Apteki
  • Banki
  • Cyberbezpieczeństwo
  • Deklaracja dostępności
  • Doradztwo rolnicze
  • Energa – awarie i wyłączenia
  • Dostawca gazu w Gminie Siemyśl – Spółka G.EN. Operator Sp. z o.o.
  • Miejskie Wodociągi i Kanalizacja w Kołobrzegu
  • Monar
  • Nieodpłatna pomoc prawna
  • Ośrodek kultury
  • Ośrodek zdrowia
  • Parafie
  • Poczta
  • Policja
  • Pomoc społeczna
  • Straż pożarna
  • Szkoły
  • Turystyka
  • Urząd Pracy
Ostrzeżenia o zagrożeniach
Ważny post

Ostrzeżenia o zagrożeniach

10 lipca 2024
wybory-prezydenta-rzeczypospolitej-polskiej
Currently Playing
Gmina Siemyśl – oficjalna witryna internetowa

Urząd Gminy Siemyśl
ul. Kołobrzeska 14, 78-123 Siemyśl
tel: 94 35 88 013, 94 35 88 017, 94 35 88 078
fax: 94 30 67 100
e-mail: ug_siemysl@post.pl

  • Ochrona danych osobowych
  • Kontakt
  • Poprzednia strona

Copyright © 2005 - 2022 Gmina Siemyśl. Design by: NetMedia24

Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Gmina
    • Informacje ogólne
    • Zabytki
    • Gminne jednostki organizacyjne
    • Sołectwa
    • Organizacje do których należymy
    • Podatki i opłaty lokalne
    • Nieruchomości
  • Rada gminy
    • Kontakt
    • Skład
    • Sesje Rady Gminy
    • System Rada dla Mieszkańców
    • Uchwały
    • Interpelacje i zapytania radnych
  • Wójt gminy
    • Kontakt
    • Zarządzenia Wójta
  • Urząd gminy
    • Kontakt
    • Zastępca Wójta
    • Sekretarz Gminy
    • Skarbnik Gminy
    • Pracownicy Urzędu Gminy Siemyśl
    • Kodeks etyki pracowników Urzędu Gminy Siemyśl
    • Zamówienia publiczne
    • Ochrona danych osobowych
    • Informacje dotyczące Urzędu – PJM
  • Akty normatywne
    • Dziennik Ustaw
    • Monitor Polski
    • Wojewódzki Dziennik Urzędowy
    • Baza Aktów Własnych
    • Dostęp do aktów prawnych w UG Siemyśl

Copyright © 2005 - 2022 Gmina Siemyśl. Design by: NetMedia24

Login to your account below

Forgotten Password?

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Polityka prywatności i plików cookie.
Skip to content
Open toolbar

Udogodnienia

  • Zwiększ tekst
  • Zmniejsz tekst
  • Skala szarości
  • Wysoki kontrast
  • Negatywny kontrast
  • Jasne tło
  • Linki podkreślone
  • Czytelna czcionka
  • Reset